Profesjonalny zespół medyczny MedBest Onkologia jest do dyspozycji chorych i zabezpieczy w warunkach domowych:

• konsultacje medyczne lekarzy onkologów
  • opiekę wyspecjalizowanego zespołu pielęgniarskiego – zastrzyki i kroplówki, zakładanie wenflonu, opatrunki na ranach i odleżynach, pielęgnacja PEG-a, stomii, rurki tracheostomijnej
  • konsultacje profesjonalnych dietetyków żywienia klinicznego
  • opiekę dyplomowanych opiekunek medycznych
  • pomoc fizjoterapeutów

Nasze usługi

Opieka pielęgniarska

Zastrzyki i kroplówki w domu pacjenta, zakładanie wenflonu i igieł do portu

Problemy z przełykaniem pokarmów i płynów są częstym objawem ubocznym po napromienianiu nowotworów,, chemioterapii, ,immunoterapii i leczeniu celowanym. Spowodowane są zapaleniem błony śluzowej w rejonie gardła , przełyku i żołądka oraz jelit. Objawem zapalenia błony śluzowej przewodu pokarmowego są również zaburzenia wchłaniania z jelit i jamy ustnej. Brak możliwości przełykania odpowiedniej ilości pokarmów i płynów może doprowadzić do odwodnienia chorego i ciężkich następstw w postaci zaburzeń elektrolitowych oraz niewydolności nerek. Jest to krytycznie niebezpieczne dla zdrowia pacjenta . Do odwodnienia często przebiegającego z zaburzeniami elektrolitowymi mogą również doprowadzić nasilone nudności i wymioty po chemioterapii.
Pielęgniarka może wykonywać zabiegi w postaci iniekcji i kroplówek w domu pacjenta wyłącznie na pisemne zlecenie lekarskie.

Leczenie i pielęgnacja ran pooperacyjnych i odczynów popromiennych

Naszą specjalnością jest prowadzenie rany pooperacyjnej i nasilonych skórnych zmian popromiennych.
Zmiany popromienne na skórze mogą być o różnym nasileniu , przy czym mogą również prowadzić do przerwania ciągłości naskórka. Są wówczas wrotami nadkażeń grzybiczych i bakteryjnych. Nieumiejętne postępowanie z odczynami popromiennymi prowadzi do bólu i uczucia dyskomfortu
 u chorego. Profesjonalnie pielęgnowany odczyn popromienny skórny goi się w ciągu dwóch trzech tygodni.
Odpowiednia pielęgnacja rany pooperacyjnej umożliwia szybsze jej gojenie bez powikłań bakteryjnych i grzybiczych.
Profesjonalny zespól pielęgniarski MEDBEST wykona konieczne czynności oraz może nauczyć pielęgnacji w przypadku niepowikłanych ran.

Pielęgnacja PEG-a, stomii, rurki tracheostomijnej

W pierwszych dniach po operacji pomoc pielęgniarki pomaga na zminimalizowanie lęku pooperacyjnego oraz stresu.
Właściwa pielęgnacja skóry wokół stomii redukuje ryzyko infekcji i podrażnienia, czy zmian alergicznych.
Profesjonalny zespół pielęgniarski MEDBEST może nauczyć wykonywania czynności pielęgnacyjnych .

Pielęgnacja pacjenta leżącego. Zapobieganie powstawaniu odleżyn. Pielęgnacja i leczenie odleżyn

Konsultacje dietetyka klinicznego

Oferujemy Państwu konsultacje profesjonalnych dietetyków żywienia klinicznego w celu ustalenia odpowiedniej diety zgodnej
z zapotrzebowaniem pacjentka, biorąc pod uwagę również skutki uboczne leczenia przeciwnowotworowego lub w okresie rekonwalescencji po zabiegach operacyjnych. Istnieje także możliwość wspomagania diety odzywkami doustnymi lub podawanymi przez PEG – przezskórna endoskopowa gastrostomia .

Wizyty lekarskie

Wizyta lekarza specjalisty obejmuje najczęściej: konsultacje lekarską, planowanie domowej bądź stacjonarnej opieki medycznej oraz zabezpieczenie pacjenta od strony farmakologicznej. Przed wizytą prosimy o przygotowanie dokumentacji medycznej. Nasi specjaliści współpracują również
z psychoonkologami, którzy profesjonalnie pomagają przetrwać pacjentom trudny okres leczenia.
Szukasz lekarza onkologa w Warszawie?

Skontaktuj się z nami poprzez infolinię medyczną Medbest Care! 600 961 990

Fizjoterapia onkologiczna

Fizjoterapia onkologiczna ma na celu łagodzenie skutków zarówno choroby nowotworowej jak i zastosowanego leczenia. Pomoc fizjoterapeuty dostosowywana jest indywidualnie do każdego pacjenta i zależy od rodzaju
i lokalizacji nowotworu, stadium choroby oraz zastosowanego leczenia.
Ćwiczenia i zabiegi przyczyniają się do wzrostu sprawności fizycznej i przywracania utraconych
w wyniku choroby czynności organizmu, co wpływa na niezależność pacjenta w życiu codziennym a tym samym zmniejsza jego stres i lęk związany z chorobą.
Nasi profesjonalni fizjoterapeuci, posiadający wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu pacjentów po leczeniu onkologicznym, pomogą osiągnąć pacjentom powrót do komfortu życia.
Szukasz fizjoterapeuty po leczeniu onkologicznym?

Skontaktuj się z nami poprzez infolinię medyczną Medbest Care! 600 961 990

Zakres usług:
– kinezyterapia
– mrożenie
– plastrowanie dynamiczne
– drenaż limfatyczny
– ćwiczenia czynne
– ćwiczenia bierne
– ćwiczenia czynne z oporem
– relaksacja poizometryczna
– metody specjalistyczne np. PNF (proprioceptywne nerwowo-mięśniowe torowanie ruchu)

Opiekun medyczny

Opiekun medyczny zapewnienia opiekę gwarantującą swobodę w wykonywaniu codziennych czynności życiowych jak poruszanie się, spożywanie posiłków, zmiana odzieży, itd. Dodatkowo, opiekun medyczny stanowi nieocenioną pomoc w przypadku czynności pielęgnacyjnych osób przewlekle chorych i niesamodzielnych oraz pomaga w podtrzymaniu aktywności ruchowej tych osób.

Opiekun medyczny współdziała z zespołem terapeutycznym

Skontaktuj się z nami

Pozostaw swoje dane, skontaktujemy się z Tobą i zapiszemy Cię na wizytę u naszych specjalistów.

Linia telefoniczna jest czynna 7 dni w tygodniu w godzinach 08.00 – 20.00.

Mail: pomoconkologiczna@medbest.pl